dimarts, 30 d’abril del 2013

Crònica V Raid Vila de Tamarit

Comencem la  temporada de raids corrent el V Raid Villa de Tamarite. En Dani i jo fem equip mixte, i  com que és el primer de la temporada, i encara no tenim massa experiencia  en aquesta modalitat d’esports de muntanya, correm en categoria Aventura.

L’aventura comença divendres al vespre. Al breefing ens donen els plànols i ens expliquen els detalls de com s’ha de desenvolupar el raid i les seves diferents seccions. En Dani pren nota atentament  i ja comenca a fer l’estrategia... Es tracta d’un raid lineal, amb sortida a El Grado i arribada a la Vila de Tamarite de Litera, amb un total d’uns 65 km a completar, entre trekking, btt, patins i cayack.

Al dia següent, ben d’hora,  ens porten en cotxes particulars cap a el Grado.  Arribem poc abans de les 8 del matí. L’ambient és fred i els nervis encara l’accentuen més... Després de la sortida dels equips de la categoria Èlit, comencem els d’Aventura. Els equips surten d’un en un, amb intervals d’un minut i a nosaltres ens toca les últims. La primera balisa la trobem al pantà, i hi  em d’arribar en cayack. Agafem un corriol en direcció al pantà i després de correr uns 2km hi arribem.  Carreguem el cayack uns 100m fins al llac. Tots els equips van per davant nostre. En Dani va marcant el ritme i comencem a passar-los!!!!! Arribem els primers a la balisa i tornem a remar amb força. Continuem dirigint el cayack i marcant el ritme i aconseguim sortir els primers de l’aigua... Un cop a terra, pujar el cayack és el que més em costa de tot el dia...

Després de remar, ens dirigim cap a la següent secció, que és l’escalada. Hem de fer un trekking d’uns 14 km, amb una balisa a mig recorregut. El terreny és bastant pla i anem corrent suau pràcticament tot el trajecte. Trobem la balisa a la primera i la orientació és perfecte.

Arribem a zona l’escalada. Com que creiem que anem amb una certa ventatge respecte els altres equips, en Dani fa la via de V per assegurar la bonificació.

Després d’escalar, continuem la secció de trekking seguint el canal fins Estada. Per fi agafem les bicis!!! Ara hem de pedalar uns 2,5 km per arribar a Estadilla, on es fan les seccions d’orientació urbana i patins. Amb la bici anem per feina, a més, al punt de control ens dieuen que som els primers que arribem i això ens carrega les piles!!!!

Entrant a Estadilla, ens despistem i creuem tot el poble per arribar al punt de control... Tot i que ens fa rabia, tampoc perdem massa temps, i és l’únic error que cometem en tot el dia...

La secció d’orientació urbana, d’uns 2 km la fem ràpids i responem bé a totes les preguntes. Des d’aquest punt, hem de sortir en patins fins a Fonz, a uns 3 km. on tornarem a agafar les bicis.

Patinem prou bé, per ser el primer cop que ho fem... la carretera no fa ni massa pujada ni massa baixada, i l’asfalt està impecable!!!! Hasta se’ns fa curt i tot!!!!

Tornem a agafar la bici, en direcció a la última secció d’orientació específica. Hem de fer uns 22 km amb dues balises intermèdies.  El recorregut és per pistes bastant amples i amb poc desnivell, el que ens permet anar bastant ràpid... La orientació torna a ser impecable, trobem les balises molt ràpid i no cometem cap error quan atravessem els pobles.

Arribem a la Ermita de Santa Ana, per fer la última secció de orientació específica, on s’hi troben 5 balises en uns 2 km.  Al punt de control ens tornen a dir que som els primers!!!! A mi ja em comencen a fer mal els genolls, i fem quasi tota la secció caminant.

Tornem a agafar les bicis, molt eufòrics i amb la victòria pràcticament asegurada... Només queden 8 km de btt i una balisa, però en Dani continua sense baixar la guardia, que mai se sap... Com fins ara, trobem la balisa fàcilment. Ara ja ho tenim tot fet... Al fons, veiem  Tamarite de Litera,  pedalem  amb força uns 2 km, ... i arribem ems primers!!!! i el millor, és k no ens cal la bonificació femenina per ser els primers absoluts de la categoria Aventura!!!!

El balanç del dia és molt positiu: d’una banda, hem fet una orientació impecable, ràpida i pràcticament sense cap equivocació,no hem tingut problemes per troba les balises i entre els dos hem anat a un ritme perfecte.  Hem aconseguit arribar a meta amb totes les balises, treient  1h al segon equip de la nostra categoria.